Sayur Bayam Kampung Tumis Sosej dan Telur, Sedap Bah Rasa

 

Sayur Bayam Kampung Tumis Sosej dan Telur, Sedap Bah Rasa


hi.

Suami petik sayur bayam kampung dekat laman rumah. Bolehlah di tumis untuk makan tengahari kami berdua. Anak-anak jarang sangat makan sayur.

Lepas tu rendam seketika bayam sebelum dibasuh bersih.

Dah bersih, bolehlah potong dan tumis ikut suka korang.

Macam aku memang suka sangat dengan bayam kampung ni.

Aku tumis dengan bawang putih, letak telur dan kemudian aku masukkan hirisan sosej.

Dah masak, siap untuk dimakan. Dan.jangan lupa pula tambah garam dan perisa ikut suka korang. Aku just letak pati ayam sikit.

Kebetulan ada bunga kantan, so aku add in sikit hirisan bunga kantan, lagi sedap aku rasa. Bunga kantan tu kakak ipar yang bagi beberapa hari lepas.

Kamurang suka makan bayam kampung? Aku ni asal sayur daun, memang suka makan. Dekat keliling rumah, si suami bah rajin betul tanam. Aku tukang ambil saja nanti.

Menu biasa-biasa saja ni, sedap bah dimakan sewaktu panas-panas lagi lagi kalau hujan lebat.

hari ni lunch, kamurang makan apa?

take care.

0 comments